Ketensamenwerking Maasketen officieel van start

Ketensamenwerking Maasketen officieel van start

Maaskant Wonen en Woningbeheer Born – Grevenbicht hebben de handen ineengeslagen om gezamenlijk het onderhoud op een andere manier te organiseren. Onder de noemer Maasketen werken zij op basis van ketensamenwerking intensief samen met Smeets Vastgoedservice uit Maastricht en Maasveste Berben Bouw uit Sint Odiliënberg. Op woensdag 20 april 2016 tekenen beide corporaties met deze bedrijven een samenwerkingsovereenkomst voor de komende 5 jaar. Wat verandert er door deze nieuwe samenwerking?

Direct een afspraak
Voor het maken van een afspraak voor een reparatie kunnen huurders terecht bij het Serviceteam van de ketenpartners. Dat kan digitaal en telefonisch. Als een huurder naar Maaskant Wonen of Woningbeheer Born – Grevenbicht belt, komt hij via een keuzemenu rechtstreeks bij het Serviceteam terecht. Remco Brave, adjunct-directeur Smeets Vastgoedservice, vertelt over het Serviceteam: “Dit team is door Bas Herberigs van Maasveste Berben Bouw en mij opgericht om de intake van de reparatieverzoeken zelf te kunnen uitvoeren. Door de uitgebreide beslisboom waaraan vakdiscipline en verwachte uitvoeringstijd zijn gekoppeld,  kan het Serviceteam in de meeste gevallen direct een afspraak met de huurder inplannen. Zo weet de huurder meteen waar hij aan toe is.”

Meer keuzemogelijkheden
Huurders bepalen zelf wanneer hun badkamer, keuken of toilet aan vervanging toe is. Maaskant Wonen en Woningbeheer Born – Grevenbicht laten zich voor de vervanging van badkamer, keuken en toilet leiden door de vraag van de huurder. De huurder weet immers als geen ander wat in zijn huis aan vervanging toe is en wanneer de werkzaamheden hem het beste uit komen. De ketenpartners en de huurders bespreken de mogelijkheden en stellen gezamenlijk de nieuwe badkamer, keuken of toilet samen.

Tevredenheid van de huurder staat voorop
De belangrijkste doelstelling van de Maasketen is het bieden van meer service aan de huurders.  Michiel Sluijsmans, directeur-bestuurder Woningbeheer Born – Grevenbicht, licht dit toe: “Wij willen de klantvraag steeds meer leidend maken binnen onze dienstverlening. Dat vraagt van ons om loslaten en vooral deze vraag goed faciliteren. Via de ketensamenwerking wordt de huurder meer eigenaar van zijn eigen klacht of reparatie en hij bepaalt nadrukkelijk hoe, wanneer en hoe laat dit wordt opgelost. Dit moeten leiden tot tevredenere klanten en efficiënter werken tegen lagere kosten.”

Intensieve samenwerking
De medewerkers van de corporaties en de ketenpartners hebben samen de ketensamenwerking voorbereid door het inrichten van efficiënte processen, het ontwikkelen van praktische hulpmiddelen  en het bepalen van prestatie-indicatoren. Tijdens de ketensamenwerking blijven medewerkers intensief met elkaar samenwerken om voortdurend van elkaar te leren en te verbeteren. Karel Smitsmans, directeur-bestuurder Maaskant Wonen over de samenwerking met de ketenpartners én met Woningbeheer Born – Grevenbicht: “Iedere partij brengt zijn eigen kennis en ervaring in. Zo kunnen we van elkaar leren en verbeteringen doorvoeren. Een voorwaarde voor een succesvolle samenwerking is dat er over en weer 100 % vertrouwen is en dat we bereid zijn af te stappen van jarenlange gewoontes. Tijdens de voorbereiding is gebleken dat dit vertrouwen er is en dat we samen hetzelfde doel voor ogen hebben: goed werk leveren,  de huurder optimaal van dienst zijn en efficiënt werken tegen scherpe prijzen. We gaan onze gezamenlijke toekomst vol vertrouwen tegemoet.”

« Terug naar Nieuws
Contact
Maasveste Berben Bouw
't Sittert 6, 6077 NN St. Odiliƫnberg
Postbus 31, 6040 AA Roermond

Vestiging Maastricht
Punterweg 20, 6222 NW Maastricht

Inloggen partnerportaal

Inloggen bewonersportaal
T. 0475 - 53 89 00
Contactformulier »