Ketensamenwerking voor dagelijks onderhoud HEEMwonen

Ketensamenwerking voor dagelijks onderhoud HEEMwonen

HEEMwonen organiseert het onderhoud van haar woningen sinds kort op een andere manier en werkt intensief met drie regionale partners samen op basis van ketensamenwerking. Donderdag 18 juni tekenden de partijen de samenwerkingsovereenkomst. De nieuwe manier van werken levert uiteindelijk meer kwaliteit op voor de huurders en is efficiënter.

Eén telefoontje voldoende

Huurders melden hun reparatieverzoeken nu rechtstreeks bij de aannemer. Digitaal of telefonisch. Als een huurder naar HEEMwonen belt, komt hij via een keuzemenu rechtstreeks bij de aannemer terecht. Dit is efficiënter en heeft als voordeel dat de huurder direct een afspraak kan inplannen, zonder tussenkomst van HEEMwonen. Zo weet de huurder direct waar hij aan toe is.

Drie ketenpartners

Na een uitgebreid selectietraject heeft HEEMwonen drie aannemers geselecteerd: Smeets Vastgoedservice, Habenu - Van de Kreeke en Maasveste Berben Bouw. Elke partner is actief in één of meer vaste wijken en is behalve voor het reparatieonderhoud ook verantwoordelijk voor het onderhoud aan woningen waarvan de huur is opgezegd.

Efficiënt samenwerken

Frank Vos (directeur Bedrijfsvoering) licht de keuze voor ketensamenwerking toe. “Ons doel is om als corporatie sneller, slimmer, beter en uiteindelijk ook goedkoper te werken. De drie ketenpartners hebben wij geselecteerd op basis van klantgerichtheid, flexibiliteit, ervaring in de corporatiesector en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Alleen regionaal werkzame bedrijven deden mee bij de selectie.

Samen met de drie geselecteerde partners hebben we de afgelopen maanden de ketensamenwerking handen en voeten gegeven. Hoe kunnen we huurders zo optimaal mogelijk bedienen, het werk zo slim mogelijk organiseren, welke basiskwaliteit is vereist, hoe kunnen we de kosten zo laag mogelijk houden? Samenwerken, transparantie en van elkaar leren stonden centraal.

Sinds mei werken we volgens de gekozen methodiek. De afgelopen periode hebben we gebruikt om te finetunen. De aanloopproblemen zijn helaas nog niet voorbij. Het tekenen van de samenwerkingsovereenkomst vormt de formele start van de ketensamenwerking. We houden ons uiteindelijk doel voor ogen: een meer tevreden klant”.

« Terug naar Nieuws
Contact
Maasveste Berben Bouw
't Sittert 6, 6077 NN St. Odiliƫnberg
Postbus 31, 6040 AA Roermond

Vestiging Maastricht
Punterweg 20, 6222 NW Maastricht

Inloggen partnerportaal

Inloggen bewonersportaal
T. 0475 - 53 89 00
Contactformulier »