“One call does it all”
Om de huurderstevredenheid naar een hoger niveau te brengen en tegelijkertijd de efficiency te verhogen heeft een aantal corporaties vanuit de reeds bestaande ketensamenwerkingen met Maasveste Berben Bouw, besloten te stoppen met het zelf aannemen van reparatieverzoeken. Huurders bellen met hun reparatieverzoeken in het vervolg rechtstreeks naar een door ons opgericht Klant Contact Center, zodat direct een afspraak ingepland kan worden.
Maasveste Berben Bouw heeft samen met twee collega-bedrijven, Habenu-Van de Kreeke en Smeets Groep, een Klant Contact Center (KCC) opgezet. Dit KCC verzorgt de intake én maakt direct een afspraak met bewoners. Niet alleen voor onze eigen vaklieden, maar ook voor onze co-makers.
Voor de bewoner heeft dit als voordeel dat hij direct weet waar hij aan toe is.
Het KCC doet de intake aan de hand van een uitgebreide beslisboom. Uit deze intake volgt een uniforme omschrijving van het reparatieverzoek, waaraan een prioriteit, ordersoort, vereiste vakdiscipline en verwachte arbeidstijd zijn gekoppeld. Doordat het KCC inzicht heeft in de planning kan er direct gepland worden.
Het KCC is actief voor de corporaties HEEMwonen en ZOwonen. Binnenkort sluit een derde corporatie aan: Woningvereniging Nederweert.
« Terug naar Nieuws